Коли для клієнтів консультація в Мережі – найкращий вихід
Онлайн-формат останнім часом успішно використовують фахівці для надання консультацій людям, яким із тих чи інших причин не підходять очні сесії (прийоми, відвідини). Наприклад, такого консультування потребують особи, які через хворобу не виходять із дому, живуть далеко від спеціаліста, в консультації якого мають потребу, чи, зважаючи на свою постійну зайнятість, не можуть виділити час на дорогу, щоб потрапити до фахівця на очну сесію.
Психологи або лікарі можуть консультувати клієнтів/пацієнтів у період, коли в останніх змінилися особисті обставини, у кризових ситуаціях (це стосується клієнтів психологів) або в період між очними сесіями.
По онлайн-консультації може звертатися ще одна категорія клієнтів – це люди, що мають намір зекономити на послугах фахівця, адже у більшості онлайн-консультантів очна сесія коштує дорожче, ніж консультація онлайн в інтернеті. Причина на поверхні: онлайн-консультування дозволяє спеціалісту заощадити на оренді кабінету, його утриманні, завдяки економії на транспорті, а також є зручним через гнучкість робочого часу.
Що онлайн-консультування дає фахівцю?
Загалом, для багатьох фахівців онлайн-консультування – це можливість розширити спектр послуг, започаткувати нові види послуг і збільшити коло клієнтів. Користуючись перевагами інтернету, ви також матимете змогу суттєво розширити географію клієнтів, які можуть перебувати на значній відстані від вас.
Наприклад, західні психологи працюють в онлайн-консультуванні понад 20 років і досягли вагомих результатів у сфері професійних порад подружжям, які переживають складний період свого спільного життя як пари, тривоги й соціальної фобії, розладів харчової поведінки.
Робота онлайн надає певні переваги порівняно з очними сесіями. Наприклад, для багатьох людей велике значення має анонімність (у тому випадку, коли клієнт вибрав не укладати угоду). Той, хто потребує фахової поради, може обрати голосові повідомлення, таким чином він має можливість не показувати обличчя. Якщо пацієнт під час розмови з лікарем або клієнт, якого консультує психолог, відчуває сильні емоції, він може в будь-який момент, після того, як повідомить про це консультанта, перервати спілкування, щоб заспокоїтися, поплакати. Важливо, що людина може не виходити з дому, щоб отримати важливу для себе консультацію, а також може відповідати за допомогою месенджерів, коли їй зручно.
Сумніваєтеся, чи варто починати працювати в онлайн-консультуванні? Наводимо аргументи, які допоможуть прийняти правильне рішення
Лікарів може турбувати етичний момент, коли вони дистанційно консультують пацієнта. Загально відомо: кожен лікар знає, у яких випадках він може радити щось пацієнту онлайн, а коли – винятково на прийомі. Скажімо, якщо пацієнт хоче отримати висновок від висококваліфікованого лікаря з приводу результатів аналізів як експертну думку іншого фахівця, то це можна зробити онлайн. Є ситуації, коли людина може прагнути уникнути розголосу. Скажімо, мешканець невеликого міста, де, за великим рахунком, усі всіх знають, може засумніватися у правильності лікування, яке він отримує в місцевій лікарні, але при цьому не хоче, щоб лікуючий фахівець дізнався, що пацієнт звернувся до іншого лікаря. У цьому випадку жителю містечка не потрібно буде їхати до районного чи обласного центру на прийом до інших вузьких спеціалістів – завдяки онлайн-консультуванню він зможе отримати «другу думку» авторитетного у своїй сфері лікаря, і або підтвердити свої побоювання в тому, що досі отримував не якісні медичні послуги, або відкинути їх як безпідставні й надалі намарне не тривожитися, а використовувати свої сили вповні на подолання недуги.
Так само в роботі юристів є чимало делікатних моментів, при яких їх клієнти можуть потребувати анонімності. Скажімо, людині, в житті якої виникла ситуація, пов’язана з поділом майна між членами родини, потрібно отримати юридичну консультацію. Інколи в таких випадках у тих, хто далекий від юриспруденції, виникає чимало питань. І відповідь на них може дати винятково кваліфікований юрист. У рідному містечку людині не зручно звертатися по таку консультацію, бо вона побоюється, що про її візити випадково можуть дізнатися знайомі й передати родичам, з якими належить ділити майно (спадщину). Якщо в родині досить напружені відносини, то така прикра випадковість може призвести до сімейної «війни». З’ясовування стосунків у подібних ситуаціях часто переростає у виснажливий конфлікт між рідними братами й сестрами або іншими родичами, стає об’єктом пересудів сусідів, знайомих та інших любителів пхати носа у чужі справи. Люди на цьому складному етапі свого життя часто потребують фахової поради юриста, якого вони не знають особисто, тобто йому вони відомі просто як клієнти, й фахівцю не відомі подробиці їхніх взаємин із рідними. У переважній більшості подібних історій такі клієнти воліють звернутися до юриста анонімно, не повідомляючи своїх персональних даних, якщо консультування не потребує перевірки інформації у відповідних базах, до яких мають доступ фахові юристи.
Дуже важким випробуванням для батьків є ситуація, коли вони переживають, чи все з їхнім малюком гаразд у плані розвитку. Звісно, дитину можна показати фахівцям місцевого інклюзивно-ресурсного центру. Однак батьків дитини може хвилювати та обставина, що цей заклад розташований у людному місці, у місцевості, де багато хто їх знає. А це означає, що біля закладу їм можуть трапитися знайомі. Тому потенційні клієнти педагога або лікаря, який консультує з таких питань онлайн, побоюються, що після цього підуть зайві розмови. Згодом може виявитися, що з дитиною все гаразд, але ті, хто побачив цих людей на порозі інклюзивно-ресурсного центру, рознесуть цю інформацію містом, супроводжуючи факти своїми домислами і здогадками, мовляв, дитина має відхилення у розвитку. Часто люди воліють проконсультуватися онлайн або звернутися на очну консультацію в інше місто. І тільки тоді, коли їхні підозри підтвердяться, думати про корекційно-розвиткові заняття та психолого-педагогічні послуги в інклюзивно-ресурсному центрі, розташованому в їхньому населеному пункті або в тому закладі, що найближче до нього.
Є чимало людей, які радо звернуться до вас по консультацію, – це певною мірою полегшить їхнє життя
Фахівцям, які вагаються, чи варто працювати в онлайн-косультуванні варто пам’ятати: є величезна кількість людей, які потребують ваших фахових порад, і є чимало ваших колег за професією, які успішно реалізуються у такому форматі. При цьому не тільки збільшують свій дохід від професійної діяльності, а ще й отримують неоцінений досвід, визнання у фаховому середовищі, а також – і це для багатьох найважливіше – задоволення від власної самореалізації в улюбленій професії.
Тож дорогу здолає той, хто йде!
А ми на порталі Second Opinion всіляко допомагаємо тим професіоналам, які вирішили консультувати в онлайн-режимі. Ласкаво просимо до нас!