Чим відрізняється нетворкінг наживо і в режимі онлайн?
Обмін візитівками не дає бажаних результатів
Під час живих зустрічей спеціалістів на конференціях, тренінгах тощо нетворкінг часто виглядає так: познайомилися ви з новими людьми, обмінялися з ними візитівками, перекинулися кількома словами і все. Це ще не означає, що ви завели корисне знайомство.
Що таке правильний нетворкінг?
Що таке нетворкінг у правильному розумінні? Побудова мережі потрібних контактів розпочинається з тривалого спілкування з людиною, яка вас зацікавила. Вам потрібно презентувати себе як спеціаліста, обмінятися думками стосовно справ в індустрії, знайти спільні точки дотику, тобто із ситуації, коли ви просто ледве знайомі перейти до статусу ділових партнерів, однодумців, перевести взаємини на рівень консультант-клієнт.
Переваги онлайн-нетворкінгу
На конференції, семінарі, тренінгу ви маєте шанс тут і зараз зав’язати корисні контакти. Проте це досить складно зробити. Бо мають скластися сприятливі обставини, за яких ви з людиною, що вас зацікавила, перетнетеся ще не раз. Немає гарантії, що ваш новий перспективний знайомий знайде час для спілкування з вами прямо під час конференції. Адже там буде багато інших цікавих і важливих співрозмовників.
Форум на платформі, де регулярно відбуваються фахові дискусії, дозволить вам заявити про себе як про професіонала у своїй ніші. Ваші рекомендації, думки стосовно цікавої теми, описи прикладів зі свого професійного досвіду неодмінно потраплять у поле зору інших фахівців. Високою є вірогідність того, що вас можуть запросити в перспективний проєкт як партнера, наприклад, - на спільну онлайн-консултьтацію. Ви можете проконсультувати людей, що спілкуються на форумі, як спеціаліст у вашій ніші. Скажімо, лікар може попросити вашої фахової поради у сфері юриспруденції, якщо ви правник. Або ж консультант-початківець потребуватиме поради більш досвідченого колеги.
Ключовий принцип правильного нетворкінга – розповідати про себе і дізнаватися про інших.
І ви можете розповісти дуже широкому колу людей, не обмежуючись своїм регіоном, країною, навіть материком. В інтернеті ви маєте можливість знайти ділового партнера чи клієнта, скажімо, з Австралії чи Південної Америки. Навряд чи ви матимете такий шанс, якщо відвідаєте конференцію у своєму регіоні або навіть у столиці. Ви, як і інші люди у залі, обмежені колом учасників цього заходу.
Коли на діловому заході ви познайомилися з важливою для вас персоною і відчуваєте, що вам потрібно справити якнайкраще враження та ще й утримати увагу цієї людини, вас може накрити справжня паніка. Ви маєте представити себе у вигідному світлі. А це означає: потрібно випромінювати позитив і впевненість, бути красномовним і переконливим. Людям, яким бракує вродженого шарму, безпосередності й таланту притягувати на свою орбіту, немов магніт, усіх, кого вони зачарують своєю харизмою, важко впоратися з цими завданнями.
Ви можете бути профі найвищого рівня і при цьому не мати артистичних здібностей, щоб сподобатися аудиторії, а особливо, людям, в яких ви зацікавлені. Тоді вас може спіткати розчарування. Пам’ятайте: на ділових зібраннях звертають увагу на те, чи володієте ви у повній мірі етикетом, чи вмієте невимушено підтримувати розмову на будь-яку тему, чи ви достатньо позитивний і чи вмієте вдало пожартувати на професійні й не тільки теми.
В режимі онлайн вам не потрібно сяяти як новорічна ялинка, фонтанувати дотепами й яскравими фразами, щоб привернути увагу потенційних клієнтів або партнерів. Вам не потрібно почуватися головним героєм спектаклю. На форумі ви обмінюєтеся письмовими репліками, і оцінюють, у першу чергу, те, наскільки фаховими є ваші поради або судження, аналізують ваш досвід і професійний потенціал. А наскільки ви вмієте зачарувати людей своєю харизмою – це питання не головне. Хоча дотепність у діалозі на форумі важко приховати - ваше почуття гумору тут теж оцінять. Але особисті якості не справлятимуть такого значного впливу на сприйняття вас іншими учасниками форуму як фахівця, як у ситуації, якби це відбувалося оффлайн.
Ще один ефективний спосіб заявити про свою експертність – це виступити автором статті. Опублікована тематична стаття обов’язково потрапить в поле зору ваших колег.
Зауважте: подібних можливостей ви майже завжди позбавлені, коли нетворкінг – оффлайн. Хіба що вас запросять як спікера. Та й то немає гарантії, що ваш виступ будуть слухати ті, чия увага вам потрібна.
Отже, нетворкінг – ефективний інструмент для розвитку вашої кар’єри.
Нетворкінг дає вам змогу:
- Розширити коло своїх контактів. Завдяки нетворкінгу ви можете познайомитися з колегами, партнерами й іншими фахівцями, які можуть стати корисними для вашої професійної діяльності.
- Залучити нових клієнтів. Знайомство з новими людьми дає вам можливість розширити коло потенційних клієнтів, які згодом можуть звернутися до вас за порадою як до консультанта.
- Обмінятися досвідом і знаннями з колегами по цеху.
Спілкуючись з іншими лікарями, юристами, психологами, фінансистами, ви можете дізнатися про новини й свіжі тенденції у вашій галузі, отримати поради досвідчених колег, поділитися власним досвідом з іншими.
Нетворкінг вартий того, щоб приділити йому належну увагу. Ваші час і зусилля принесуть вам у майбутньому чимало користі. У цьому ви зможете легко пересвідчитися, коли зареєструєтеся на платформі онлайн-консультування Second Opinion і братимете активну участь у спілкуванні на форумі.