Кому варто працювати над створенням особистого бренду
За допомогою особистого бренду можна створити образ, який привертатиме увагу нових клієнтів, нагадуватиме про вас тим клієнтам, які у вас вже є, а також просувати ваші ідеї або навіть ті ідеї, які ви просто поділяєте. І зрештою, це дасть змогу збільшити продажі, отримати більше замовлень, а це значить - збільшити ваші доходи.
Створення особистого бренду за допомогою соціальних мереж – довгий і тернистий шлях
Є чимало рекомендацій, як цю нелегку дорогу здолати з якомога меншою кількістю помилкових ходів. Проте ніхто не обіцяє, що чужий досвід застрахує вас на 100 відсотків від хибних кроків і невдалих ідей. Все, як кажуть, потрібно буде пропустити через себе. Інакше це не працює.
З чого почати, щоб вдало побудувати особистий бренд
Порада: насамперед потрібно чітко сформулювати, чим ви займаєтеся і чим відрізняєтеся від конкурентів.
Бувалі рекомендують скласти перелік своїх сильних сторін. Акцентувати на тому, в чому полягає ваша унікальність. Порада гарна.
Насправді: до прикладу, ви - початківець. Ви маєте профільну вищу освіту. Відвідали кілька майстер-класів, тренінгів, семінарів. Ви ще не маєте уявлення, як виглядає ринок, які запити у потенційних клієнтів і як позиціонують себе ваші конкуренти на ньому. Більше того – ви ще самі не зрозуміли, в чому ви по-справжньому сильні.
Порада: створити свою унікальну пропозицію, тобто те, що відрізняє вас від конкурентів. Рекомендують описати себе, свій бізнес і ваш особливий підхід до професійної діяльності.
Тут ключове слово – власний бізнес. Отже, передбачається, що ви вже почали професійно займатися, наприклад, фотографією, юридичною практикою, надавати послуги як візажист, перукар.
Насправді: якщо ви робите перші кроки, то ви ще не розумієте, в чому ваші переваги. Ви пробуєте все потроху, тому ділитися з підписниками фаховими порадами вам ще зарано. І ви об’єктивно на цьому етапі не розумієте, що вам вдається краще за все.
Навіть якщо через певний час ви усвідомили, що вам до душі робити чорно-білі портрети і в цьому ви – ас, то це не значить, що ви знайшли свою нішу. А чи буде попит на чорно-білі фото у людей, які приходять на вашу сторінку в соціальних мережах? Не факт.
Порада: бути на виду. Варто привчити себе до того, що необхідно часто з’являтися онлайн: пости і сторіс, відео й опитування на своїх сторінках у соцмережах. Якщо ви закинете цю справу, то про вас скоро забудуть – в Інтернеті шалена конкуренція.
Насправді: на початках у вас у підписниках значитимуться люди, знайомі з вами особисто. Потрібно бути готовими до того, що вашу активність у соцмережах обговорюватимуть колеги, сусіди, друзі. Одна справа, коли ваше сміливе ефектне фото на морському березі оцінюють не знайомі вам особисто люди. І зовсім інша – коли світлина потрапила на очі вашим знайомим. Чи готові ви до їхніх оцінок та коментарів – не завжди доброзичливих? Майте на увазі: може трапитися так, що ви зустрінетеся зі своїми реальними приятелями на весіллях, ювілеях та інших івентах і вам поставлять некоректне питання або відпустять ущипливе зауваження стосовно ваших фото, відео або постів у соцмережах. Чи зможете ви з холодною головою реагувати на кпини і спроби заздрісників або недоброзичливців вибити вас із колії і вивищитися за ваш рахунок?
Порада: для того, щоб збільшити кількість підписників на своїх сторінках у соцмережах, доведеться запускати платну рекламу і вдаватися до взаємопіару.
Для того, щоб почати взаємний піар, потрібно знайти блогерів із суміжної сфери, домовитися з ними про те, що ви будете писати чи розповідати у відео про них, а вони – про вас. Це дієвий спосіб просування особистого бренду.
Насправді: вам доведеться вкласти власні гроші в платну рекламу. Невідомо, чи ця інвестиція не виявиться марною. Бо віддача від неї може бути не такою, на яку ви сподівалися. Та ж історія з взаємопіаром: не так легко знайти партнерів, з якими ви – на одній хвилі. І ще щоб потім партнерські взаємини не зіпсувалися.
Висновки
Особистий бренд, як стверджують досвідчені блогери, дає змогу вдало стартувати. Однак, як бачимо, у його просуванні є багато підводного каміння. А найважливішою вимогою є необхідність зробити своє життя бодай трохи прозорим.
Адже серед рекомендацій – постити в соцмережах багато фото, ділитися особистими спостереженнями, розповідати про себе як про особистість усебічно, зокрема - бути відкритими до спілкування з фолловерами. А це означає – бути готовим відповідати на питання щодо свого сімейного стану, уподобань у кулінарії, подорожей, мистецтві, політиці тощо, а також світоглядних переконань. Чи кожен, хто хоче бути успішним та популярним у соціальних мережах, готовий відкрити стороннім людям якусь частину свого приватного життя? Вочевидь, далеко не кожен.
І не всім це потрібно.
Якщо ви фешн-блогер, б’юті-блогер, тревел-блогер, і в широкому сенсі слова, ваша ніша - лайфстайл, - то без щирості й відкритості важко буде обійтися. Разом із цим є професії, для яких успішний старт у соцмережах не означає, що необхідно продукувати потік рефлексій і відкривати двері до потаємних куточків своєї душі.
Стартувати як популярний спеціаліст у царині юриспруденції, медицини, бухгалтерії, психології можна з онлайн-консультування.
Чому це можливо?
Бо є онлайн-платформи, такі, як Second Opinion. Зареєструвавшись і створивши особистий профіль, ви одразу починаєте консультувати і знаходити відповіді на багато питань: з якими потребами до вас звертаються найчастіше, яку нішу ви зможете зайняти з часом, хто ваша цільова аудиторія. Крім цього, великий плюс - у тому, що на платформи онлайн-консультування приходять зацікавлені у конкретній послузі люди. Отже, вас не турбуватимуть ті, хто зацікавився вами знічев’я, випадково натрапивши на ваш контент в Інтернеті.
Що потрібно від вас? Просто наважитися долучитися до перспективного онлайн-консультування. І стати одним із перших у лавах фахівців із прогресивними поглядами.