Пошук по блогу

Loading...

Керування часом та організація робочого процесу консультанта

Як грамотно керувати часом та організовувати робочий процесу онлайн консультанту
Тайм менеджмент у роботі онлайн консультанта

Серед переваг онлайн-консультування – те, що спеціаліст, який консультує в Мережі, може самостійно будувати свій робочий графік. Для людей, котрі втомилися від жорсткого режиму офісних буднів – це неабиякий плюс. Спокуса позбутися рамок, без яких не обходиться життя жодного штатного працівника, може бути такою потужною, що офісний клерк навіть саме з цієї причини відчує в собі рішуче прагнення волі, тобто випурхне з остогидлого робочого кабінету і нарешті заживе, як мовиться, на «вільних хлібах». І в цей період тріумфу та ейфорії головне – не впасти в іншу крайність, тобто не відвикнути результативно трудитися. І тут консультанту знадобиться тайм-менеджмент, щоб прокрастинація не стала на заваді кар’єрі успішного онлайн-консультанта.

Що таке тайм-менеджмент і чим він корисний?

Тайм-менеджмент або керування часом – це здійснення контролю за тим, скільки часу вимагає виконання певних завдань задля того, щоб збільшити ефективність і продуктивність. Вважається, що той, хто опанував науку керувати часом, сам планує робочий день, тиждень, місяць, сам визначає, які задачі – в пріоритеті, а які справи можуть зачекати. А головне – цей володар свого часу знає, як досягати вищих результатів за ту ж одиницю часу, тобто встигати більше, а працювати менше.

Принципи тайм-менеджменту

Є різні методи керування часом. Але в основі кожного з них лежать принципи, без дотримання яких магія для перетворення звичайного спеціаліста у володаря власного часу не спрацьовує. Ось 9 принципів, які дозволять вам розумно організувати свою роботу та відпочинок.  

1. Формуйте списки справ. Все, що ви запланували, обов’язково записуйте. Занотовувати ви можете, на ваш вибір, на папері, у мобільному застосунку, в щоденнику. Не тримайте плани в голові. По-перше, коли ви записуєте, ви одночасно й запам’ятовуєте (так влаштований наш мозок). По-друге, якщо тримати завдання в голові, то це заважає зосередитися на роботі, бо ви подумки до нього постійно повертаєтеся, і це відвертає вашу увагу від справ. Особливо, коли таких справ дві-три й більше.

Записуйте завдання одразу, як згадаєте про необхідність їх виконати, розставляйте їх за пріоритетністю, плануйте виконання (у які терміни потрібно реалізувати план, які обставини мають бути для цього тощо).

2. Розділяйте великі завдання на менші. З точки зору психології, до складного завдання важко підступитися, можна піймати себе на думці, що хочеться відкласти цей тягар на потім. Якщо ж завдання розділити на менші, то виконання важкої задачі вже не здається таким складним. Ви й не помітите, як крок за кроком наблизитеся до фіналу у виконанні поставленої задачі.

3. Розставляйте пріоритети. Щодня визначайте найголовніше завдання і використовуйте для його реалізації всі сили й ресурси. Зробіть цю справу першою або повертайтеся до неї впродовж дня, головне - щоб ви це завдання виконали. На менш важливі задачі теж доведеться потратити трохи часу – про них не можна забувати.

4. Не відволікайтеся. Всім нам важко відмежуватися від повідомлень, дзвінків, листів. Але якщо не зробити над собою зусилля і хапатися за смартфон щоразу, як прозвучав звуковий сигнал, то ми ризикуємо потонути в щоденній рутині. Тож є сенс виділити собі час для продуктивної праці, а на перегляд повідомлень, спілкування в месенджерах відвести по пів години вранці, пополудні та ввечері.

5. Правильно формулюйте цілі. Будь-яка ваша мета має бути конкретною, актуальною, досяжною за реальний відрізок часу й такою, що її можна виміряти. До прикладу, мета «хочу стати кращим онлайн-консультантом – юристом» - не правильно сформульована, бо надто не чітка. «Хочу в цьому році обігнати конкурента» - вже краще. А «Хочу в цьому місяці збільшити свій результат на 10% у порівнянні з попереднім місяцем» - це найбільш стимулююча мета.

«Цього року обжену конкурента, збільшу на 30 відсотків кількість клієнтів за допомогою реєстрації на онлайн-платформі Second Opinion і завдяки активному консультуванню людей, які звертаються на платформу по фахову консультацію юриста» - ось орієнтовно так має формулювати цілі правник, який прагне стати гуру у своїй ніші.

6. Виконуйте поточні завдання, пам’ятаючи про головне. Навіть якщо ви зосереджені в певний період часу на рутинних справах, думайте про те, заради чого ви виконуєте поточну роботу.

7. Самодисципліна. Навіть ідеальний, продуманий до дрібниць план не можна виконати без самодисципліни. І у випадку, коли ви любите свою професію і завзято працюєте щодня, ви можете відчути втому, не отримувати задоволення від процесу. Разом із цим потрібно пам’ятати: неважливо, чи маєте ви натхнення та бажання працювати, задля досягнення своєї мети вам потрібно регулярно виконувати завдання. Є різні методи підтримання власної мотивації.

  •  Можна підібрати фільми, музику, цитати, які надихають вас на щоденні трудові подвиги.
  • Робіть наголос не на тому, що ви зобов’язані виконати роботу, а на тому, що вам самому цікаво досягати поставленої мети.
  • Розподіляючи навантаження, візьміть до уваги свої біоритми: якщо ви жайворонок, то з більшою віддачею працюватимете в першій половині дня, якщо сова – то в другій.  

8. Планування відпочинку. Ніхто не здатен працювати ефективно, якщо не забезпечить собі повноцінний відпочинок. Якщо справи йдуть не так, як вам хотілося б, то варто проаналізувати, в чому причина. Можливо, справа - не в недостатній мотивації та не у слабкій організації робочого процесу, а в елементарній втомі.

  • Плануйте перерви на відпочинок і неодмінно їх дотримуйтеся: перерва на обід, вечір після роботи, вихідні, відпустка.
  • Для того, щоб відпочити, змініть вид діяльності. Тим, хто цілими днями – в офісі, корисно буде прогулятися на свіжому повітрі. А тим, хто зайнятий активним спілкуванням із колегами та клієнтами, варто усамітнитися, зосередитися на собі.
  • Висипайтеся. Якщо ви погано або мало спите, то всі інші рекомендації – марні.

9. Вчіться казати «ні». Це важче, ніж здається на перший погляд. Амбітні, енергійні люди схильні будь-яку справу сприймати як особистий виклик. Та все ж, якщо відчуваєте, що до справи не лежить душа, краще відмовитися. Так само не потрібно застрягати в дрібних, нерентабельних проєктах, які відбирають багато сил і часу. Тож якщо справа видається не вартою ваших зусиль, то потрібно сказати «ні» і рухатися до нових успішних проєктів.

Таким, безперечно, є консультування на онлайн-платформі Second Opinion. Ми допоможемо вам конвертувати ваші знання і досвід у стабільні доходи