Пошук по блогу

Loading...

Етичні стандарти в консультаційній діяльності: як будувати довіру з клієнтами

Важливість та необхідність використання етичних стандартів в консультаційній діяльності
Етичні стандарти в консультаційній діяльності

Онлайн-консультування набирає дедалі більшої популярності. Тому дуже важливо, щоб люди, які вирішили отримати рекомендації фахівців за допомогою Мережі, були захищені в плані дотримання консультантом етичних норм. Ось чому той спеціаліст, який хоче здобути визнання, а відтак – і стальний дохід від консультаційної діяльності повинен повсякчас звіряти свої дії з певними етичними орієнтирами і стати адептом етичного консалтингу.

Що таке етичний консалтинг і чому він важливий?

Етичний консалтинг – це практика надання і отримання консультаційних послуг, в основі яких – чесність, порядність, повага та професіоналізм.

Етичне консультування може допомогти уникнути або розв’язати потенційні конфлікти інтересів, правові проблеми або не допустити втрати репутації.

Ось перелік найважливіших аспектів етичного консультування.

Чесність і прозорість

Ті, хто сповідує етичність у процесі надання консультації, мають бути чесними стосовно своєї кваліфікації, досвіду, методів, навичок, напрацювань, гонорарів та очікувань. Неприпустимо позиціювати себе як людину, яка має науковий ступінь, тоді, як насправді ви – володар диплома магістра. У чому сила платформ онлайн-консультування, таких, як Second Opinion? У тому, що наша команда захищає потенційних клієнтів консультантів від нечесності з боку тих, хто має намір консультувати, використовуючи можливості нашої платформи. На нашому майданчику клієнт може бути впевненим, що свою освіту консультанти, які співпрацюють з нами, підтверджують, надаючи дипломи про освіту та інші документи, які засвідчують заявлену ними кваліфікацію.

Не радимо й тим, хто консультує за межами нашої інтернет-платформи, приписувати собі вигадані заслуги. Бо правда, звісно, вийде назовні. І як часто це буває, - нечесні методи ведення конкурентної боротьби, до яких вдається хтось із консультантів, можуть бути викриті у найбільш неочікуваний момент.

Бути чесним із клієнтом – це означає повідомляти правду, навіть якщо ця правда є неприємною, може зіпсувати настрій або навіть попервах стривожити клієнта.

Також не варто навіювати клієнту надмірних, невиправданих, очікувань, обіцяти результат, якого за даних обставин неможливо досягнути. 

Повага і справедливість

Консультанти мають поважати своїх клієнтів, колег та зацікавлених в подальшій співпраці осіб. Вони також мають поважати різноманітність, гідність і права інших, уникати зловживань та упередженості. Наприклад, не слід допускати дискримінацію клієнта за статтю, расою чи релігією.

Професіоналізм і майстерність

Без високих професійних стандартів жоден консультант не досягне бажаного успіху, бо якщо немає результатів роботи, то потенційні клієнти не матимуть мотивації звертатися до вас за фаховими порадами. Отже, надзвичайно важливо підтримувати свої компетенції та навички в актуальному стані. А це означає – постійно навчатися і самовдосконалюватися як спеціаліст. У Мережі висока конкуренція, і тих консультантів, які перестали крокувати в ногу з часом, не важко розпізнати. Онлайн-консультантам варто дотримувати стандартів своєї професії, послуговуватися передовими практиками, демонструвати свою ефективність.

Ще одна рекомендація: консультуючи на платформі Second Opinion, ви набуваєте неоціненного досвіду, стаєте відомими у своїй професійній спільноті, отже, можете робити висновки зі своєї практичної діяльності – що вам вдається, а що не дуже, де ви – ас, а на яких напрямках вашу підготовку потрібно підсилити. Додатковий бонус – ви отримуєте зворотний зв'язок, а це означає – маєте змогу враховувати запити й побажання клієнтів у подальшій консалтинговій діяльності.

Забезпечення конфіденційності

Як консультант, ви за жодних обставин не повинні обговорювати те, що вам довірили клієнти, в побуті. Навіть, якщо ви приховаєте, про кого саме йдеться, але викладете суть проблеми, із контексту - опису деталей, назв установ, населених пунктів, називання інших людей, дотичних до конкретної історії, - ваші співрозмовники можуть здогадатися, хто цей містер або місіс Ікс, якого/яку ви прямо не називаєте. Тому кращий спосіб уникнути неприємностей через розголос конфіденційної інформації – це взагалі нікому не розповідати про те, що ви дізналися від клієнта.  

Якщо складеться ситуація, при якій ви маєте розкрити конфіденційну інформацію, попросіть клієнта надати вам письмову згоду на таку дію з вашого боку.

Не зайвою пересторогою для запобігання витоку конфіденційної інформації буде впровадження методів безпечного зберігання і передачі даних.  

Об’єктивність

Коли йдеться про етичність, на цей аспект не завжди звертають увагу, бо він ніби сам по собі очевидний. Та вам варто пам’ятати:

Потрібно все ретельно вивчити та проаналізувати, перш ніж давати рекомендації клієнту.

Розгляньте кілька точок зору на певну проблему, уникайте особистих упереджень.

Чітко сформулюйте обґрунтування рекомендацій.

Будьте відкриті до зворотного зв’язку, корегуйте свої висновки у разі, якщо вам надали чи ви отримали з нових джерел інформацію, яка міняє або відчутно впливає на суть проблеми. 

Запобігання конфлікту інтересів

Якщо ви хочете мати бездоганну репутацію консультанта, то ви повинні вміти уникнути конфлікту між інтересами клієнта і свої власними, як консультанта. Мета консультування – досягнення якнайкращих результатів у інтересах клієнта. Саме тому професійний консультант, коли він вирішує, чи погодитися працювати на конкретного клієнта, ніколи не допустить, щоб його інтереси суперечили інтересам клієнта. До прикладу, такі ситуації можуть виникати, коли консультант особисто зв’язаний з одним зі співробітників клієнта, має майнові інтереси в компанії клієнта або в організаціях, які є конкурентами клієнта.

Адекватність витрат

Професійні консультанти керуються тим, що вигоди, які клієнт отримає в результаті консультування, повинні відповідати затратам клієнта. Простими словами це можна сформулювати так: консультант має дбати, щоб оплата його послуг була «розумною», прийнятною і відповідала поточним стандартам і практиці певної професії.

Консалтинг – сфера діяльності, яка вимагає від спеціаліста, що надає послуги, дотримання певних етичних норм. Якщо у вас є потреба обговорити етичні питання (у загальному розумінні) з колегами, то ви можете це зробити на форумі, доступному для всіх, хто консультує на платформі онлайн-консультування Second Opinion. Наша команда завжди рада надати вам підтримку задля того, щоб ви досягли своїх цілей як консультант.