Чи всі підприємства потребують штатного бухгалтера?
Раніше відповідь на це питання могла бути тільки такою: так. В еру цифровізації підприємці самі обирають - довірити фінансові аспекти роботи штатному працівнику чи залучити стороннього фахівця.
Сучасні технології дозволяють віддати бухгалтерський облік на аутсорсинг. І робиться це завдяки електронно-цифровому підпису, який зовнішній бухгалтер або бухгалтерська організація оформляють на клієнта і в такий спосіб підписують звітність. Таким чином є змога все робити дистанційно.
Більшість власників бізнесу знають: самому вести бухгалтерський облік, складати звіти та спілкуватися з податковою – справа, яка вимагає багато енергії, часу, а часто – ще й нервів. І це успішним бізнесменам, як правило, відомо ще з тих часів, коли вони починали розвивати свою справу. Вони пересвідчилися, як важливо мати достатньо часу на те, щоб добрий старт став запорукою подальшого становлення бізнесу. Тому, на переконання підприємців, бухгалтер потрібен. Але введення у штат такого фахівця досить дорого обходиться компанії. Є варіант, коли бухгалтер закриває всі завдання, і при цьому він не мусить бути в штаті бізнес-структури.
А що, якщо вивести функцію бухгалтерського обліку на аутсорс?
Бухгалтерський аутсорсинг – це делегування завдань штатного бухгалтера сторонньому спеціалісту або організації. Він розв’язує такі питання, як систематизація бухгалтерської та податкової інформації, контроль за оформленням первинної документації, складання звітів і виконання інших завдань, які належать до сфери відповідальності штатного співробітника.
Про аутсорс-бухгалтерію починають задумуватися, коли виникає суттєва проблема, і вона потребує негайного розв’язання. Наприклад, штатний бухгалтер через стан здоров’я вимушений лікуватися в стаціонарі або взагалі звільнився у відповідальний період для фірми або ж податківці оштрафували компанію через некомпетентність бухгалтерської служби. Також бувають випадки, коли бухгалтер свідомо діє, м’яко кажучи, не порядно.
Перша реакція керівника компанії, як правило, - це прагнення замінити головбуха більш відповідальним і компетентним спеціалістом. А згодом приходить розуміння: немає жодної гарантії того, що наступник бухгалтера, який виявився слабким фахівцем, буде ефективнішим і не діятиме на шкоду компанії, в якій працює.
Багато хто з власників бізнесів починає усвідомлювати: можна не залежати від настрою, звичок і рис характеру конкретного бухгалтера і залучити, так би мовити, зовнішнього фахівця.
Аутсорс-бухгалтер зазвичай дуже вмотивований продемонструвати високі результати роботи. Він, на відміну від штатника, може використовувати нові, більш прогресивні, підходи, а також має різносторонню експертну практику та відповідні ресурси.
Якщо у вас є досвід і бажання спробувати свої сили в аутсорс-бухгалтерії, вам варто почати консультувати онлайн на платформі Second Opinion.
Частіше послугами аутсорс-бухгалтерії користуються ФОПи та малий бізнес. Таким чином вони ощадливо використовують фінансовий ресурс, адже не повинні забезпечувати оплату праці штатного співробітника. Зовнішній фахівець на основі різнопланового досвіду ведення бухгалтерії на різних підприємствах бачить багато можливостей для покращень в бухгалтерії та оптимізує витрати, а це, своєю чергою, підвищує прибутковість. Ще один не очевидний плюс – це те, що власник або керівник бізнес-структури мають більше часу для операційної діяльності й розвитку своєї справи.
Разом із цим до послуг бухгалтерського аутсорсингу дедалі частіше вдається середній і великий бізнес. А у них є достатньо коштів для утримання штату бухгалтерів. Отже, є ще й інші переваги аутсорсу. Які саме? Про це детально розповімо нижче.
Хто віддає перевагу аутсорсингу?
Хто обирає бухгалтерський аутсорсинг:
- Стартапи. Підприємці-початківці залучають сторонніх спеціалістів, щоб більше часу приділяти розвитку бізнесу. Таким чином не потрібно самому підприємцю заглиблюватися в тонкощі бухобліку і формування звітів.
- Мікропідприємства і ФОПи, в яких у штаті – 5-10 осіб. Часто для них складно викроїти бюджет для утримання в штаті бухгалтера (а це не тільки заробітна плата, а ще й організація робочого місця).
- Сезонні підприємства. Вони працюють 3-5 місяців влітку або взимку. Наймання штатного бухгалтера «з’їдає» відчутну частку прибутку.
За послугами аутсорсингу звертаються й іноземні підприємства та організації, які відкривають філії в іншій країні. Поки нове представництво компанії стане на ноги, немає часу вивчати тонкощі бухгалтерської та податкової звітності. Тут аутсорс-бухгалтер суттєво зекономить час.
Деякі бізнес-структури звертаються до фахівців у межах часткового аутсорсингу, коли у штатного бухгалтера немає достатніх компетенцій у вузькій сфері, наприклад, у питаннях, пов’язаних із зовнішньоекономічною діяльністю та валютним регулюванням.
Чим аутсорсер відрізняється від штатного працівника?
І штатний, і зовнішній фахівець виконують одні й ті самі завдання. Різниця полягає в тому, як організована їхня робота.
Якщо залучаєте аутсорсера, то не потрібно витрачати ресурс на облаштування робочого місця й програмне забезпечення. Бухгалтер сам обирає, де йому працювати, і користується власним софтом. А крім цього, треба пам’ятати, що аутсорс-бухгалтер – ФОП або організація, отже, ви економите на страхових внесках.
Якщо звертаєтеся до аутсорс-організації, то вас не турбуватимуть відпустки й лікарняні працівника, адже, за потреби, керівництво цієї організації замінить його на іншого, не менш кваліфікованого фахівця, який виконуватиме завдання для вас.
Види бухгалтерського аутсорсингу
- Консалтинг – регулярне консультування з різних питань. До прикладу, коли в компанії є штатний бухгалтер, але в деяких питаннях він не може самотужки розібратися. Або підприємець сам веде бухгалтерський облік, однак по окремих напрямках воліє проконсультуватися з досвідченим фахівцем, щоб уникнути помилки.
- Частковий аутсорсинг. Організація передає на аутсорсинг окремі завдання, з якими їй самотужки важко впоратися. В договорі чітко визначають. За що відповідає контрагент.
- Повний аутсорсинг. Зовнішній фахівець або аутсорс-організація здійснює бухгалтерський і податковий облік у повному обсязі. Такій дистанційній бухгалтерії надають доступ до клієнт-банку, щоб проводити платежі та інформувати про надходження.
- Аутсорсинг головного бухгалтера. На підприємстві працює штат бухгалтерів, які провадять поточну діяльність, а до стороннього головного бухгалтера звертаються для того, щоб він ефективно координував роботу штатників й оптимізував процеси.
Модель атусорсингу – це про ефективність, і наша команда створила для вас, власники й керівники бізнесів, умови, необхідні для вибудовування ефективної взаємодії з бухгалтерами-практиками. Запрошуємо скористатися ними на Порталі Онлайн Консультацій Second Opinion та зареєструватися як клієнт на отримання консультацій.